Coolbet

Stay cool. Bet responsibly. Det är det Coolbet med sin slogan vill att sina kunder ska anamma när de spelar på deras hemsida och det låter väl inget annat än fullkomligt rimligt? Spela ansvarsfullt, stay cool och håva in storvinsten! Bakom Coolbet ligger det estniska bettingföretaget med namnet Stay Cool som har fått till en riktig fullträff när det kommer till just Coolbet. Namnet är inte bara väldigt lätt att komma ihåg, utan det spelbolaget står för, det vill säga stay cool, bet responsibly, är något som alla spelare bör anamma för att kunna ha bästa förutsättningarna till en så bra spelupplevelse som det bara går.

Spelbolaget är baserat i härliga Estland, där de har erhållit sin välförtjänta och strängt reglerade spellicens för både estniska och icke-estniska kunder. Därmed kan du vara helt säker på att de estländska myndigheterna gör allt för att du ska kunna spela så säkert det bara går och att det inte händer något fuffens med dina transaktioner eller personliga uppgifter när du väljer att spela hos Coolbet. När du surfar in på Coolbet.com möts du av en oerhört snygg och välorienterad sajt med en grym svart design och en ännu snyggare logga att vila ögonen på. Med sin innovation och hunger att ständigt förbättra spelupplevelsen och produkten är Coolbet definitivt värt att spela hos!

Odds och marknader hos Coolbet

Marknaderna hos Coolbet är inte bara coola, de är dessutom väldigt många. Precis som på hos de flesta andra spelbolag är det fotbollsmarknaden som dominerar då du kan hitta alla möjliga turneringar och ligor att spela på. Det är med andra ord inte bara de största tävlingarna (VM, EM, Champions League, Europa League, Premier League) du kan spela på, utan om du sitter på en viss expertis inom exempelvis den Thailändska högstaligan så kan du givetvis välja att spela på den också.

Som sagt så är det inte bara fotbollens utbud att ta del av hos Coolbet, utan du kan bland annat spela på ishockey, isbandy, tennis, boxning, cricket, snooker för att bara nämna några. Varje sport erbjuder ligor och tävlingar från alla delar av världen, vilket gör att du kommer att hitta just det du söker på den enorma marknad som erbjuds hos spelbolaget varje dag.

Klassiska spel som 1X2 finns så klart att spela på, men Coolbet hade inte varit prisbelönta om de endast hade erbjudit detta alternativ. Därför finns det exempelvis ofta matcher med boostade odds och du kan välja på mängder av marknader att spela på, så som resultat, asian handicap, över/under och mycket mer.

Men Coolbet begränsar sig inte bara till sportens värld, utan du kan spela på flera andra coola grejer som till exempel politik och finans om du skulle känna för det.

Välkomstbonus och kampanjer hos Coolbet

För att välkomna dig på allra bästa sätt erbjuder Coolbet dig som ny kund en riktigt bra välkomstbonus med på 100 % upp till 1000 kronor, dessutom är omsättningskraven schyssta. I listan nedan kan du se hur du tar del av denna välkomstbonus:

• Skapa ett spelkonto hos Coolbet och verifiera koden som skickas till din mobil.
  • Gör din första insättning på minst 100 kronor och använd bonuskoden ODDS1000.
  • Klart! Din insättning ska nu ha dubblats med 100 % bonus och det är fritt fram att börja spela!
  • Bonusen måste omsättas 6x till ett minsta odds på 1.50.

Förutom detta välkomsterbjudande har Coolbet ett antal andra kampanjer att ta del av för dig som spelare på sajten. Varje dag kan du ta del av “Dagens deal” och ta del av innovativa bonusar och kampanjer som tillför en extra krydda till ditt spelande.

Något Coolbet annars fått mycket beröm för är att spelarna kan skapa sina egna spel baserat på statistik. Skapa ditt eget spel och lägg ihop olika spel från olika ligor och länder till ett egenkomponerat kombinationsspel. Dessutom erbjuder spelbolaget cash out på alla spel, vilket innebär att du kan stänga spel innan de är färdigspelade och därmed ändå ha möjligheten att plocka ut större delen av vinsten.

Ett flertal av kampanjerna hos Coolbet är dock dolda för allmänheten, vilket innebär att endast de som är medlemmar på sidan kan se hela utbudet av kampanjerna. Istället skickar Coolbet ut de fetaste och mest exklusiva bonusarna via SMS och e-mail och på så sätt belönas Coolbets registrerade kunder på allra bästa sätt.

Coolbet i din mobil

I dagens högteknologiska samhälle som vi alla lever i är det många spelare som ser det som en självklarhet att kunna spela via sina bärbara enheter. Det tycker Coolbet också. Därför har Coolbet gjort det möjligt för dig att kunna spela på deras sajt var du än befinner dig. Det kvittar om du har smartphone eller surfplatta, iPhone, Android, Huawei eller någon annan operatör, så länge du har internetuppkoppling så kan du ta del av Coolbets utbud. Dessvärre har inte spelbolaget kommit ut med någon app, men det går så klart utmärkt att surfa på deras snabba hemsida via din mobila webbläsare.

Kundtjänst och support hos Coolbet

En bra kundtjänst/support är A och O hos ett bra spelbolag och Coolbet är inget undantag. Coolbet är kända för sin utmärkta kundtjänst oavsett vilken typ av problem du skulle stöta på, eller vilka frågor du än kan tänkas ha. Kundtjänsten har öppet för dig mellan 08.00 – 01.00, så känn dig fri att kontakta dem när du vill mellan dessa tider på dygnet.

Det vanligaste sättet folk använder för att få hjälp är så klart live chatten. Via den kan du få hjälp snabbt som vinden så fort du stöter på några problem eller bara vill ställa en enkel fråga. Du får direkt kontakt och med en medelsvarstid på 15 sekunder är Coolbets kundtjänst en av de allra snabbaste i branschen. Har du något mer komplicerat problem eller en ännu klurigare fråga som kanske tar lite längre tid att formulera och reda ut så kan du naturligtvis alltid slänga iväg ett mail. Och för den mer pratglade som inte har något emot att kommunicera med en röst istället för text, så finns det ett gratisnummer för dig att ringa.

Avslutningsvis

Coolbet är definitivt ett spelbolag vi kan rekommendera. Med sina innovativa kampanjer, bonusar och spelalternativ har Coolbet ett övertag gentemot andra spelbolag. Lägg dessutom till en generös välkomstbonus med schyssta omsättningskrav för den som är ny medlem på sajten, så hittar vi inte mycket negativt. Det man som spelare kanske kan sakna är en kundtjänst som är tillgänglig dygnet runt, samt en app. Med det sagt så är detta absolut något man som spelare överlever fint utan och det finns absolut inget fel på Coolbets hemsida.

Bli medlem redan idag och ta del av vad det omåttligt populära spelbolaget har att erbjuda! Och kom ihåg: Stay cool. Bet responsibly.